Joomla 5 Notice

We are pleased to announce that as of January 29, 2024, all of our Joomla extensions are compatible with Joomla 5.

For all who are still updateing from Joomla 3 to Joomla 4: Joomla 4 Migration instructions are available here:

There is now a separate Documentation for Visforms for Joomla 4 and for Visforms for Joomla 5!

Forum

Visforms Subscription user can ask questions in our forum. Please log in with the relevant user first.
Everybody can access the forum for reading.

Please only ask 1 question per topic.

Nachträglich Datensatz intern einfügen

More
10 months 1 week ago #9560 by NHBoss
Replied by NHBoss on topic Nachträglich Datensatz intern einfügen
Vielen Dank Ingmar für deinen Tipp!
Tatsächlich lässt sich so mein Problem am Besten lössen. Ich habe jetzt sogar eine Möglichkeit gefunden, per SQL ein 12 stelliges Passwort mit Sonderzeichen zu generieren:
SELECT CONCAT(
    SUBSTRING('abcdefghijkmnopqrstuvwxyzABCDEFGHJKLMNPQRSTUVWXYZ', FLOOR(1 + RAND() * 46), 1),
    SUBSTRING('abcdefghijkmnopqrstuvwxyzABCDEFGHJKLMNPQRSTUVWXYZ123456789ß!@#$%§&*+?', FLOOR(1 + RAND() * 66), 1),
    SUBSTRING('abcdefghijkmnopqrstuvwxyzABCDEFGHJKLMNPQRSTUVWXYZ123456789ß!@#$%§&*+?', FLOOR(1 + RAND() * 66), 1),
    SUBSTRING('abcdefghijkmnopqrstuvwxyzABCDEFGHJKLMNPQRSTUVWXYZ123456789ß!@#$%§&*+?', FLOOR(1 + RAND() * 66), 1),
    SUBSTRING('abcdefghijkmnopqrstuvwxyzABCDEFGHJKLMNPQRSTUVWXYZ123456789ß!@#$%§&*+?', FLOOR(1 + RAND() * 66), 1),
    SUBSTRING('abcdefghijkmnopqrstuvwxyzABCDEFGHJKLMNPQRSTUVWXYZ123456789ß!@#$%§&*+?', FLOOR(1 + RAND() * 66), 1),
    SUBSTRING('abcdefghijkmnopqrstuvwxyzABCDEFGHJKLMNPQRSTUVWXYZ123456789ß!@#$%§&*+?', FLOOR(1 + RAND() * 66), 1),
    SUBSTRING('abcdefghijkmnopqrstuvwxyzABCDEFGHJKLMNPQRSTUVWXYZ123456789ß!@#$%§&*+?', FLOOR(1 + RAND() * 66), 1),
    SUBSTRING('abcdefghijkmnopqrstuvwxyzABCDEFGHJKLMNPQRSTUVWXYZ123456789ß!@#$%§&*+?', FLOOR(1 + RAND() * 66), 1),
    SUBSTRING('abcdefghijkmnopqrstuvwxyzABCDEFGHJKLMNPQRSTUVWXYZ123456789ß!@#$%§&*+?', FLOOR(1 + RAND() * 66), 1),
    SUBSTRING('abcdefghijkmnopqrstuvwxyzABCDEFGHJKLMNPQRSTUVWXYZ123456789ß!@#$%§&*+?', FLOOR(1 + RAND() * 66), 1),
    SUBSTRING('abcdefghijkmnopqrstuvwxyzABCDEFGHJKLMNPQRSTUVWXYZ123456789', FLOOR(1 + RAND() * 62), 1)
) AS Password;

Ist zwar etwas aufwändig, aber es funktioniert. Vielen Dank an euch für eure Hilfe!
Norbert

More
10 months 1 day ago #9579 by Administrator IV
Replied by Administrator IV on topic Nachträglich Datensatz intern einfügen
Hallo Norbert,

ganz herzlichen Dank für das Teilen des finalen SQL-Statements!
Deine Möglichkeit, per SQL ein 12 (oder mehr) stelliges Passwort mit Sonderzeichen zu generieren ist super.

Ich habe es in mein MySQL SQL-Repository übernommen und es wird in der einen oder anderen Form Verwendung finden.
Eventuell sogar in einem weiteren Anwendungs-Beispiel zum Thema SQL-Felder für die Dokumentation.

Liebe Grüße, Ingmar

:idea: I recommend you the new and up-to-date documentation for Joomla 4:
docs.joomla-5.visforms.vi-solutions.de/en/docs/
Most of this also applies retrospectively to Joomla 3.
Please only ask 1 question per topic :-).

:idea: Ich empfehle Dir die neue und aktuelle Dokumentation für Joomla 4:
docs.joomla-5.visforms.vi-solutions.de/docs/
Das meiste gilt rückwirkend auch für Joomla 3.
Bitte immer nur 1 Frage pro Thema stellen :-).
The following user(s) said Thank You: NHBoss

More
9 months 4 weeks ago #9585 by NHBoss
Replied by NHBoss on topic Nachträglich Datensatz intern einfügen
Danke für deinen Kommentar Ingmar. PHP liegt mir nicht so sehr, aber SQL macht mir Spaß!
Viele herzliche Grüße an euer Superteam
Norbert
The following user(s) said Thank You: Administrator IV

Moderators: Administrator AVAdministrator IV
Powered by Kunena Forum